WELKOM BIJ SPORTNXT!

We heten je van harte welkom bij deze eerste editie van SportNXT. Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie die je nodig hebt om het maximale uit deze congresdag te halen.

Heb je vragen, schroom niet om een van de crewleden te benaderen of om een mail te sturen naar info@sportnxt.nl.

 

Welkom bij Sportnxt!

We heten je van harte welkom bij deze eerste editie van SportNXT. Op deze pagina vind je alle belangrijke informatie die je nodig hebt om het maximale uit deze congresdag te halen.

Heb je vragen, schroom niet om een van de crewleden te benaderen of om een mail te sturen naar info@sportnxt.nl.

 

PLATTEGROND

Klik op de afbeelding voor een grotere versie van de plattegrond.

Plattegrond

Klik op de afbeelding voor een grotere versie van de plattegrond.

GAMEPLAN

Klik op de afbeelding en bekijk het tijdsschema. 

GAMEPLAN

Klik op de afbeelding en bekijk het tijdsschema. 

TOELICHTING GAMEPLAN

Lees hieronder meer informatie over de verschillende sessies tijdens SportNXT.

PLENAIR

Topsport is niet meer te isoleren, maar vindt altijd plaats binnen een maatschappelijke context. Met Maurits Hendriks kijken we kort terug op de ontwikkeling van de Nederlandse topsport, hoe we de (maatschappelijke) waarde van topsport in de toekomst kunnen vergroten en hoe excelleren (binnen verschillende branches) kan dienen als maatschappelijke motor.

Misschien wel één van de meest iconische partnerships in de geschiedenis van het mondiale voetbal. Louise neemt ons mee binnen de evolutie van hun partnership met Liverpool, de strategie die hierachter zit en wat de toekomst ons brengt.

Traditionele sportmarketing is vaak gericht op het individu en onderschat soms wel hoe belangrijk netwerken zijn. Gedurende de afgelopen 20 jaar heeft Bob Heere onderzoek gedaan naar de waarde van netwerken voor sportmarketing in landen zoals de VS, Nederland, Japan, Nieuw-Zeeland, China en Groot-Brittannië. Tijdens SportNXT deelt Bob de belangrijkste resultaten van deze onderzoeken.

Hoe ziet de ontwikkeling van onze Eredivisie eruit en waar staat de Eredivisie in 2025 wanneer het nieuwe mediacontract wordt afgesloten? Jan de Jong neemt ons mee in de (digitale) strategie en de ontwikkelingen van onze Nederlandse Eredivisie.

Trends en waarheden over citymarketing en het hosten van sport. Hoe kunnen organisatoren van evenementen en gaststeden hun communicatie-inspanningen op nationaal en internationaal niveau optimaliseren?

Fabio Azevedo heeft ervaring met het marketing driven opereren binnen de topsportwereld. Door de snelle opkomst van digitale media wordt de reikwijdte naar fans groter. Samen met investeerder CVC Capital Partners Bouwt Fabio aan een wereldwijde sportentertainment organisatie. Zijn verhaal vertelt ons iets over de toekomst.

COURT 1

Thomas van Schaik is met zijn merk “The Athlete Brand” ’s werelds eerste data-driven brand provider, met een exclusieve focus op topsporters. Hij deelt zijn visie op de centrale rol die professionele sporters gaan spelen binnen de sportmarketing en de waarde die gecreëerd kan worden.

De vrouwensport is een van de meest opwindende trends in de sportindustrie op dit moment. Women’s Sport Trust van CEO Tammy Parlour onderzoekt hoe de situatie is veranderd en welke obstakels en kansen er zijn voor de sector.

Michel Everaert stond aan de wieg van de ontwikkeling van Nederlandse topsportevenementen. Mede door zijn inspanningen kwam het WK Beachvolleybal 2015 naar Nederland en zette deze trend door, met het WK Volleybal voor Vrouwen in eigen land als (voorlopige) kers op de taart. Michel vertelt op welke manier hij ons sportproduct op een andere manier is gaan vermarkten.

COURT 2

Jolanda Jansen en Simone Richardson, twee leading ladies in de Nederlandse sport, delen hun ervaring als eindverantwoordelijke van grote evenementen, met welke uitdagingen ze te maken hebben en hoe ze de toekomst van sportieve evenementen in Nederland zien.

Lobke Berkhout, goed voor 2 olympische medailles en 5 wereldtitels in het zeilen, neemt ons mee in de strategie van de Nederlandse Loterij binnen de Nederlandse sport voor de komende jaren. “De allergrootste supporter van de Nederlandse sport, van rolstoelbasketballers tot zaterdagochtendpupillen, van vriendenteam tot TeamNL”

Waarom investeert de provincie Gelderland in het hosten van het WK Volleybal? Wat is het verwachtte rendement? Maar ook: vanuit welke motivatie vindt onze overheid sport belangrijk en hoe gaan we dat de komende jaren zien? Welke sturende en actieve rol gaat het ministerie van VWS hierin spelen? Meer hierover tijdens de sessie met Maarten van Seggelen en Arjan van Drielen.

COURT 3

Ruud van der Knaap en Edgar de Beule nemen je mee in de impact die sport heeft op de maatschappij, maar kijken vooral ook naar waar bijvoorbeeld sponsoren een bijdrage kunnen leveren om de maatschappelijke impact van sport nog groter te maken. 

De komst van nieuwe audiovisuele media zoals streamingsdiensten heeft ervoor gezorgd dat meer partijen zijn gaan bieden op dezelfde rechtenpakketten. Marcel Blijlevens neemt ons mee in de belangrijkste trends en facts & figures binnen de ontwikkelingen van nationale en internationale sportrechtenpakketten.

De Dutch Grand Prix 2022 telde 330.000 bezoekers in één weekend en beroerde miljoenen Nederlands. De Max-factor speelt hierin een cruciale rol, maar de organisatie kijkt verder. Teun Verheij neemt ons mee in de fan engagement strategie en de ambitie om 365 dagen per jaar de moeite waard te zijn.

Toelichting GAMEPLAN

Lees hieronder meer informatie over de verschillende sessies tijdens SportNXT.

Plenaire sessies:

Topsport is niet meer te isoleren, maar vindt altijd plaats binnen een maatschappelijke context. Met Maurits Hendriks kijken we kort terug op de ontwikkeling van de Nederlandse topsport, hoe we de (maatschappelijke) waarde van topsport in de toekomst kunnen vergroten en hoe excelleren (binnen verschillende branches) kan dienen als maatschappelijke motor.

Misschien wel één van de meest iconische partnerships in de geschiedenis van het mondiale voetbal. Louise neemt ons mee binnen de evolutie van hun partnership met Liverpool, de strategie die hierachter zit en wat de toekomst ons brengt.

Traditionele sportmarketing is vaak gericht op het individu en onderschat soms wel hoe belangrijk netwerken zijn. Gedurende de afgelopen 20 jaar heeft Bob Heere onderzoek gedaan naar de waarde van netwerken voor sportmarketing in landen zoals de VS, Nederland, Japan, Nieuw-Zeeland, China en Groot-Brittannië. Tijdens SportNXT deelt Bob de belangrijkste resultaten van deze onderzoeken.

Hoe ziet de ontwikkeling van onze Eredivisie eruit en waar staat de Eredivisie in 2025 wanneer het nieuwe mediacontract wordt afgesloten? Jan de Jong neemt ons mee in de (digitale) strategie en de ontwikkelingen van onze Nederlandse Eredivisie.

Trends en waarheden over citymarketing en het hosten van sport. Hoe kunnen organisatoren van evenementen en gaststeden hun communicatie-inspanningen op nationaal en internationaal niveau optimaliseren?

Fabio Azevedo heeft ervaring met het marketing driven opereren binnen de topsportwereld. Door de snelle opkomst van digitale media wordt de reikwijdte naar fans groter. Samen met investeerder CVC Capital Partners Bouwt Fabio aan een wereldwijde sportentertainment organisatie. Zijn verhaal vertelt ons iets over de toekomst.

Subsessies court 1:

Thomas van Schaik is met zijn merk “The Athlete Brand” ’s werelds eerste data-driven brand provider, met een exclusieve focus op topsporters. Hij deelt zijn visie op de centrale rol die professionele sporters gaan spelen binnen de sportmarketing en de waarde die gecreëerd kan worden.

Toelichting: De vrouwensport is een van de meest opwindende trends in de sportindustrie op dit moment. Women’s Sport Trust van CEO Tammy Parlour onderzoekt hoe de situatie is veranderd en welke obstakels en kansen er zijn voor de sector.

Michel Everaert stond aan de wieg van de ontwikkeling van Nederlandse topsportevenementen. Mede door zijn inspanningen kwam het WK Beachvolleybal 2015 naar Nederland en zette deze trend door, met het WK Volleybal voor Vrouwen in eigen land als (voorlopige) kers op de taart. Michel vertelt op welke manier hij ons sportproduct op een andere manier is gaan vermarkten.

Subsessies Court 2:

Toelichting: Jolanda Jansen en Simone Richardson, twee leading ladies in de Nederlandse sport, delen hun ervaring als eindverantwoordelijke van grote evenementen, met welke uitdagingen ze te maken hebben en hoe ze de toekomst van sportieve evenementen in Nederland zien.

Toelichting: Lobke Berkhout, goed voor 2 olympische medailles en 5 wereldtitels in het zeilen, neemt ons mee in de strategie van de Nederlandse Loterij binnen de Nederlandse sport voor de komende jaren. “De allergrootste supporter van de Nederlandse sport, van rolstoelbasketballers tot zaterdagochtendpupillen, van vriendenteam tot TeamNL”

Toelichting: Waarom investeert de provincie Gelderland in het hosten van het WK Volleybal? Wat is het verwachtte rendement? Maar ook: vanuit welke motivatie vindt onze overheid sport belangrijk en hoe gaan we dat de komende jaren zien? Welke sturende en actieve rol gaat het ministerie van VWS hierin spelen? Meer hierover tijdens de sessie met Maarten van Seggelen en Arjan van Drielen.

Subsessies Court 3:

Ruud van der Knaap en Edgar de Beule nemen je mee in de impact die sport heeft op de maatschappij, maar kijken vooral ook naar waar bijvoorbeeld sponsoren een bijdrage kunnen leveren om de maatschappelijke impact van sport nog groter te maken. 

De komst van nieuwe audiovisuele media zoals streamingsdiensten heeft ervoor gezorgd dat meer partijen zijn gaan bieden op dezelfde rechtenpakketten. Marcel Blijlevens neemt ons mee in de belangrijkste trends en facts & figures binnen de ontwikkelingen van nationale en internationale sportrechtenpakketten.

De Dutch Grand Prix 2022 telde 330.000 bezoekers in één weekend en beroerde miljoenen Nederlands. De Max-factor speelt hierin een cruciale rol, maar de organisatie kijkt verder. Teun Verheij neemt ons mee in de fan engagement strategie en de ambitie om 365 dagen per jaar de moeite waard te zijn.